Följande köpvillkor gäller vid alla beställningar som görs hos Novo Company AB (org. 559473-9707) via novocompany.se
Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen.
Beställning
Beställningar görs via vår hemsida www.novocompany.se. I samband med att du genomför din beställning godkänner du våra köpvillkor. Avtal om köp upprättas när du mottagit en orderbekräftelse från oss som bekräftar att din order är mottagen av oss.
Vi förbehåller oss rätten att justera din order om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning. Om du har lagt flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar till en leverans. Om din beställning innehåller felaktiga personuppgifter förbehåller vi oss rätten att annullera din order.
Om du har frågor kring hur du beställer kan du kontakta vår kundsupport på hello@novocompany.se
Fraktkostnad
Fraktkostnad kommer beräknas i kassan beroende på vilket leveransalternativ du valt.
Leverans
Vi levererar med PostNord till hela Sverige. När din order är packad och utlevererad av oss skickas din beställning till närmaste utlämningsställe och du får en avisering från PostNord när ditt paket finns att hämta.
Vi hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att du lagt din beställning till att din order lämnar vårt lager. När paketet har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till PostNord som ser till att din order levereras inom utsatt tid. Leveranstiden är normalt 1-3 dagar, men lokala avvikelser kan förekomma.
Tillsammans med din leveransbekräftelse får du en spårningslänk som du kan använda för att följa din leverans.
Vid eventuell försening av din leverans ska du som kund upprätta kontakt med PostNord för att få information om din leverans. Om du däremot vill häva ditt köp på grund av leveransförseningar, kontaktas vår kundsupport på hello@novocompany.se
Om du inte hämtar ut ditt paket
Ditt paket behöver hämtas ut hos utlämningsstället inom 7 dagar. Paket som inte hämtas ut inom den tidsfristen skickas i retur till oss.
Paket som inte hämtas ut omfattas inte av ångerrätten.
Betalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi betalningsmetoderna Betala direkt, Betala senare (30 dagars faktura) och Delbetalning (6/12/24/36 månader) genom deras betallösning Klarna Checkout. När du slutför ditt köp godkänner du, förutom våra köpvillkor, även Klarnas villkor.
Om du handlat via Klarna tidigare kommer du endast att behöva ange din e-postadress och postadress så hämtas övriga uppgifter automatiskt. Om det däremot är första gången du handlar kommer du att behöva ange fullständiga personuppgifter.
När du väljer betalningsmetoden Betala senare gör Klarna en kreditupplysning. Denna påverkar inte din kreditvärdighet och är inte synlig för andra aktörer som ber om en kreditupplysning. Om kredit inte beviljas kommer Klarna att erbjuda betalningsmetoden Betala direkt.
Vid val av betalningsmetoden Betala senare förbinder du dig som kund att betala inom utsatt tid (30 dagar). Om betalning sker efter förfallodatum kan det leda till dröjsmålsavgifter.
För mer information eller frågor om Klarnas betalningsvillkor besök gärna www.klarna.se eller kontakta deras kundservice.
Transportskada
Om din leverans har synliga skador ber vi dig att inte kvittera ut paketet hos utlämningsstället eftersom ansvaret ligger hos speditören så länge du inte kvitterat ut paketet.
Be utlämningsstället notera skadan på fraktsedeln och dokumentera sedan skadorna med foton där fraktsedeln är tydligt synlig. När du gjort detta vill vi att du ber utlämningsstället skicka paketet i retur och att du skickar in en reklamation till oss via mejl. Inkludera ordernummer, foton och en beskrivning av skadan. Reklamationer som inkommer efter fem arbetsdagar kommer inte att accepteras.
Är det en dold skada som inte syns förrän du tagit bort emballaget ska skadan dokumenteras med foton av innehållet samt foto där fraktsedeln är tydligt synlig.
Reklamation
Du har rätt att reklamera skadade, defekta eller felexpedierade produkter i enlighet med konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller endast om skadan uppkommit innan produkten mottagits av dig.
Din rätt till reklamation förutsätter att du så snart som möjligt efter mottagen leverans kontaktar vår kundsupport och anger följande uppgifter:
1. Ordernummer (finns på orderbekräftelse)
2. Ditt namn och dina kontaktuppgifter
3. Namn och antal på de produkter som önskas reklameras
4. Anledning till reklamation
Vid godkänd reklamation åtar vi oss att leverera en ny produkt till dig eller att ordna med en återbetalning. Novo Company har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig. Vi följer alltid rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden.
Ångerrätt och retur
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten innebär att du som konsument (privatperson) har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. Ångerrätten börjar gälla från den dag du tog emot paketet.
Observera att ångerrätten inte gäller om du brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten. Vid defekt/skadad produkt eller felaktig leverans är det istället villkoren för reklamation som gäller.
Vid retur ber vi dig att förpacka produkterna väl, använd gärna ursprungligt emballage om möjligt. Observera att du vid tillämpning av ångerrätt själv står för returfraktkostnaden och är ansvarig för om produkter skadas eller kommer bort under transport.
Innan du returnerar
Kontakta alltid vår kundsupport på hello@novocompany.se innan du returnerar produkter till oss. Vi behöver följande information från dig för att kunna hantera din förfrågan:
1. Ordernummer (finns på orderbekräftelse)
2. Ditt namn och dina kontaktuppgifter
3. Namn och antal på de produkter som önskas returneras
4. Anledning till retur
GDPR/Integritets- och cookiepolicy
Vid beställning hos novocompany.se blir du ombedd att lämna vissa personuppgifter i samband med ditt köp. Dessa uppgifter kommer att sparas i vårt kundregister i syfte att kunna behandla din order, leverera och avisera dig om ditt paket. Novo Company ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet dataskyddsförordningen. Genom godkännande av våra köpvillkor samtycker du till att dina uppgifter sparas.
I vår integritetspolicy finns information om hur vi behandlar personuppgifter i enlighet med rådande dataskyddslagstiftning, inklusive förordningen (EU) 2016/679 (”GDPR”) samt vilka cookies vi använder.
Frågor om köpvillkor
Vid frågor eller funderingar kring våra köpvillkor ber vi dig ta kontakt med vår kundsupport.
Kontaktuppgifter
Novo Company AB
Östermalmsgatan
114 50 Stockholm
hello@novocompany.se