FRI FRAKT VID KÖP AV MINST 2 PRODUKTER
FRI FRAKT VID KÖP AV MINST 2 PRODUKTER
FRI FRAKT VID KÖP AV MINST 2 PRODUKTER
Leverans & Retur

Leveranser:

Vi levererar ditt paket med PostNord. När din order är packad så skickas den till närmaste utlämningsställe. När ditt paket lämnar vårt lager så får du en leveransbekräftelse tillsammans med en spårningslänk som du kan använda för att följa din leverans. Vi erbjuder gratis frakt på alla ordrar vid köp av minst 2st varor.

Leveranstid:

Vi hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från det att du lagt din beställning till att din order lämnar vårt lager. När paketet har lämnat lagret övergår leveransansvaret till PostNord. Leveranstiden är normalt 1-3 dagar, men lokala avvikelser kan förekomma.

Leverans alternativ:

PostNord: Ditt paket skickas till närmaste utlämningsställe och du får en avisering från PostNord när det finns att hämta. Du kan välja önskat utlämningsställe själv via PostNords hemsida eller app så snart de mottagit ditt paket.

Följ din leverans:

När din order är packad och utlevererad av oss skickas en leveransbekräftelse till den e-postadress som du angivit vid beställning. I din leveransbekräftelse får du en spårningslänk som du kan använda för att följa din leverans.

Om du inte hämtar ut ditt paket:

Ditt paket behöver hämtas ut hos utlämningsstället inom 7 dagar. Om du inte har hämtat ut ditt paket inom den tidsfristen skickas det i retur till oss. Du är då välkommen att göra en ny beställning.

Paket som inte hämtats ut i tid omfattas inte av ångerrätten.

Om du inte fått en leveransbekräftelse:

Kontakta vår kundsupport på hello@novocompany.se så hjälper de dig.

Reklamation

Du har rätt att reklamera skadade, defekta eller felexpedierade produkter i enlighet med konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller endast om skadan uppkommit innan produkten mottagits av dig.

Din rätt till reklamation förutsätter att du så snart som möjligt efter mottagen leverans kontaktar vår kundsupport och anger följande uppgifter:

1. Ordernummer (finns på orderbekräftelse)

2. Ditt namn och dina kontaktuppgifter

3. Namn och antal på de produkter som önskas reklameras

4. Anledning till reklamation


Vid godkänd reklamation åtar vi oss att leverera en ny produkt till dig eller att ordna med en återbetalning. Novo Company har rätt att neka en reklamation om orsaken bedöms vara felaktig. Vi följer alltid rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden.

 

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten innebär att du som konsument (privatperson) har rätt att ångra ditt köp och få pengarna tillbaka. Ångerrätten börjar gälla från den dag du tog emot paketet.


Observera att ångerrätten inte gäller om du brutit produktens förpackning, märkt eller skadat produkten. Vid defekt/skadad produkt eller felaktig leverans är det istället villkoren för reklamation som gäller.


Vid retur ber vi dig att förpacka produkterna väl, använd gärna ursprungligt emballage om möjligt. Observera att du vill tillämpning av ångerrätt själv står för returfraktkostnaden (79kr) och är ansvarig för om produkter skadas eller kommer bort under transport.


Innan du returnerar

Kontakta alltid vår kundsupport via mejl hello@novocompany.se innan du returnerar produkter till oss. Vi behöver följande information från dig för att kunna hantera din förfrågan:


1. Ordernummer (finns på orderbekräftelse)

2. Ditt namn och dina kontaktuppgifter

3. Namn och antal på de produkter som önskas returneras

4. Anledning till retur

VARUKORG - 0
bag
Din varukorg är tom.